Cookies disclaimer

Our site saves small pieces of text information (cookies) on your device in order to deliver better content and for statistical purposes. You can disable the usage of cookies by changing the settings of your browser. By browsing our website without changing the browser settings you grant us permission to store that information on your device.

1MM #1

published: 1 year, 9 months ago by berkas
Views: 839

Uwaga, uwaga, czytelnicy h3gg! Z przyjemnością chciałbym poinformować o starcie zapisów do Ligi One Minute Madness

1mmStandings

W telegraficznym skrócie


Zapisy do Sezonu 3 Ligi One Minute Madness startują już teraz i potrwają do soboty 30 lipca 2022 23:59, a otwarcie Sezonu nastąpi w poniedziałek, 1 sierpnia 2022 23:59! W celu zapisania, zapoznajcie się z regulaminem, a następnie użyjcie komendy !register na kanale bot-commands. Kliknij tutaj aby przejść do discorda ligi >>>>Discord ligi<<<<


Mimo samego środka wakacji i lobby intensywnie zbierającego kurz od ponad miesiąca, chciałbym serdecznie zaprosić na dopiero co rozpoczęte zapisy do Ligi One Minute Madness. Zgodnie z nazwą templa mierzymy się z oponentami na timerze 1:1:3 . Tzw. „1mmki” cieszą się coraz większą popularnością, a liga intensywnie się rozrasta. Od sezonu zerowego najwyższa dywizja pokazuje nam coraz wyższe poziomy klikania wyczyniając czary w trakcie piekielnie krótkich tur. W tym samym czasie amatorzy dobrej zabawy w niższych dywizjach starają się wygrać walkę z zegarem i zdążyć się ruszyć mainem, czasem przez kilka tur się nie uda np. mi. Mam nadzieję, że delikatnie rozpaliłem wasz zapał i już macie na końcu palca komendę !register na discordzie Ligi One Minute Madness.


Czym się charakteryzuje templ One Minute Madness? Na pewno prostym grafem, który szybko pozwala się zorientować w układzie mapy.
1mmStandings
Na start dysponujemy biomem, który w swoim obrębie nie ma strażników. Jest za to pełen wszelkich bogactw – surowców, złota i skrzynek, zawiera po jednej sztuce każdej kopalni, town gate, churchyard i dwell pierwszego poziomu. Pierwsze walki przyjdzie nam stoczyć z breakami 2k do następnych stref:
- trawa ze stajnią, puszką 5k expa, churchami, skarbcami krasnoludów, kryptami, drzewem wiedzy i artefaktami;
- wastelandy: dwie puszki 5k expa, obiekty zwiększające statystki bojowe oraz magiczne.
Zarówno z trawy jak i z wastelandów na pustynię prowadzi break 5k.
Na pustyni znajdują się dwa miasta naszej frakcji, dwie biblioteki, 2 puszki 10k expa oraz po dwie hivki i dwa pickety. Z pustyni mamy możliwość dostać się na pustynię przeciwnika poprzez break 9k (gwarantowany kolor zielony portalu) oraz na trawę przeciwnika poprzez break 12k.

Podsumowując ogólnie charakterystykę szablonu otrzymujemy:
— Dynamiczną rozgrywkę z potencjałem ataku na początku drugiego tygodnia
— Przepychanki szczurów ze strzałką
— Dostosowanie planu tury do własnych możliwości ich wykonania, aby nasz main miał okazję się ruszyć
— Przerzucanie armii town gateami
— Docenienie przydatności Pathfindingu nazywanego przez Tyranuxusa, być może nie bez przesady, ddekiem (wrotami wymiarów) jeden mmemki

Wywiad z Makikim - autorem szablonu i organizatorem Ligi One Minute Madness



Przyszła chyba pora, żeby oddać głos ojcu tej pięknej inicjatywy:

Berkas 1mmStandings : Czy możesz powiedzieć kilka słów o Sobie?

Makiki 1mmStandings : Jestem koboldem który jakimś cudem uzyskał dostęp do kompa :^)
A tak na serio, to jestem programistą aktualnie zajmującym się automatycznymi testami, a w wolnym czasie gram w gry komputerowe i planszowe, oraz zajmuję się projektami osobistymi. Szablon oraz Liga 1MM są jednymi z moich projektów osobistych - ale też mam parę innych rzeczy, nad którymi powoli pracuję.

1mmStandings : Skąd inspiracja do stworzenia tak odmiennego templa?
1mmStandings : Szybko polubiłem jednominutowe tury - tak szybkie klikanie zwyczajnie sprawiało mi frajdę. Problem był jednak taki, że ciężko dopasować jakikolwiek istniejący szablon do tak szybkiej gry - jedyną opcją w praktyce był Jebus Cross, a to nie jest szablon, który lubię grać. Jako że już wiedziałem jak sensownie korzystać z edytora szablonów, rozwiązanie było proste - stworzyć własny szablon przeznaczony do jednominutowych tur... I tak to się zaczęło. Określiłem czym ten szablon powinien się charakteryzować, popróbowałem kilka grafów i wybrałem ten aktualny, a następnie przeszedłem do testowania, dzięki któremu ten szablon był w stanie rozwinąć się już przed wypuszczeniem wersji 1.0 - tutaj muszę jeszcze raz podziękować testerom, czyli Zandarzowi, Dejahowi, Zyczemu, Machberetowi i Fafhrdowi. Bez nich ten szablon nie byłby tak dobry jak jest teraz.

1mmStandings : Czy podoba Ci się jak Twoje dzieło żyje i rozrasta się wraz z rozwojem ligi?
1mmStandings Szczerze, byłoby to dziwne jakby się nie podobało. Myślę, że jest to forma heroesów której bardzo brakowało na scenie pvp - ale nawet nie wiedzieliśmy jako społeczność, że brakowało nam czegoś takiego. Sam byłem początkowo zaskoczony ilością uczestników w sezonie zerowym - spodziewałem się góra kilkunastu osób, a nie 42 zapisanych, z czego 28 ukończyło rozgrywki (system szwajcarski pozwalał na bezproblemowe opuszczanie ligi w trakcie sezonu). Każdy kolejny sezon przyciągał też coraz to większe zainteresowanie.

1mmStandings : Jakie masz plany rozwoju templa, czy tylko kosmetyczne zmiany artefaktów czy może patrzysz w przód i rozważasz wpływ Factory na 1mmkę?
1mmStandings : Aktualnie, przede wszystkim chcę pilnować balansu w szablonie, możliwie redukując możliwe skrajności znane z bardziej tradycyjnych szablonów. Mam pewne pomysły w głowie co zrobić, jak pojawi się Factory - jednak w praktyce nie da się przewidzieć co i kiedy wypuści HotA Crew. Nie jestem w stanie przewidzieć, czy pojawią się nowe funkcje w formacie szablonów, czy pojawią się nowe artefakty, czy pojawią się jakiekolwiek inne wysoce istotne zmiany.

1mmStandings : Jakie cele jako organizator turnieju stawiasz sobie na kolejny sezon?
1mmStandings : Przede wszystkim to, żeby gracze mogli się dobrze bawić oraz to, żeby byli sprawiedliwie traktowani. Wraz z Załogą Ligi staramy się być możliwie transparentni jeżeli chodzi o podejmowane przez nas decyzje, co myślę że jest doceniane przez graczy. Dodatkowo są luźne plany, aby skomentować część meczy w tym sezonie, co myślę że pozwoli nam na dotarcie do większej ilości graczy.

Pytanie od czytelnika: Czy wolisz walczyć z kaczką wielkości lwa, czy lwem wielkości kaczki?
1mmStandings : Jest to wybór między kotem o nieco gorzej zoptymalizowanej strukturze mięśniowej do jego wielkości, a gigantyczną kaczką, która mam nadzieję jest za ciężka żeby latać. Wolałbym chyba walczyć w takim razie z lwem wielkości kaczki - mam tutaj zdecydowanie większe szanse na zwycięstwo, chociaż byłbym pewny, że nie wyszedłbym bez szwanku z takiej walki.

Comments:

profile image

published: 1 year, 9 months ago by Kubaryt

Chciałem tylko powiedzieć że zajebisty vibe żartów i słownictwa i mocarne Felietony. Będę czytał pozdrawiam mega mi się tutaj podoba @berkas

A tak serio to całkiem spoko wyszło, są jakieś tam drobne błędy, ale jak na pierwszy raz to super

profile image

published: 1 year, 9 months ago by CzileraInzyniera

Fajne wprowdzenie i dobrze, że udało się zmieścić wywiad! :D Powodzenia z kolejnymi wpisami, oczyma wyobraźni widzę zapowiedź walki o superpurchar 1mm przed finałem :>

Partners