Cookies disclaimer

Our site saves small pieces of text information (cookies) on your device in order to deliver better content and for statistical purposes. You can disable the usage of cookies by changing the settings of your browser. By browsing our website without changing the browser settings you grant us permission to store that information on your device.

Felieton #1

published: 2 years, 7 months ago by vukko

Zamysł tej serii jest następujący – raz na jakiś czas, powiedzmy co dwa tygodnie bliżej nieokreśleni autorzy będą dodawać wpis i pisać w luźnej formie o tym co dzieje się na scenie pvp w Heroes 3. Skupiać się będziemy bardziej na aktualnych wydarzeniach i mniej rozpisywać o przeszłości niż w tym pierwszym, testowym wpisie. Chciałbym, aby pod tymi wpisami prowadzono dyskusje, rozmawiano o meczach, zadawano pytania, urządzano ankiety. Jeśli taka forma przydługiego felietonu się przyjmie dodamy kolejne wpisy. Wszelkie tematy do poruszenia w przyszłości możecie wrzucać poniżej. Pozdrawiam!


MISTRZOSTWA ŚWIATA


Jak większość z was wie, trwają Mistrzostwa Świata organizowane przez h3gg. Regionalne eliminacje za nami. Trwa faza pucharowa. Gwoli przypomnienia: mecze rozgrywane są do 2 zwycięstw. Wygrany przechodzi dalej w wygenerowanej drabince, a pokonany spada do drabinki przegranych i wciąż ma szanse dojść do finału, ale już w systemie bo1, gdzie znacznie łatwiej zostać wyeliminowanym przez niekorzystne RNG.

Jako, że 1/64 zakończyła się już jakiś czas temu, to w telegraficznym skrócie wybrane wydarzenia poniżej.

Ritosux kontra Venefiz (1:2) – dwóch aktualnie topowych graczy, dwóch streamerów, dwie twarde niczym pianka psychiki. Pozostaje cieszyć się, że przegrany dalej ma szanse na awans w trwającym turnieju. Należy tutaj zauważyć, że gracze reprezentują zbliżony poziom, ale gargantuiczną część pojedynków wygrywa Venefiz.

Pojedynek 2 weteranów gier turniejowych online. Gratka dla wszystkich dinozaurów heroskowych i ciekawostka dla wnikliwych widzów sceny kompetytywnej. Tiamath kontra Maretti (0:2). Bardzo cieszyłem się na to starcie, nostalgicznie unosiłem kąciki ust widząc losowanie. Na podstawie choćby tego jednego meczu można zauważyć jak meta, profesjonalizacja gry i rosnący poziom w lobby są bezlitosne. W dzisiejszej rzeczywistości nikt nie będzie drżał przed powyższymi nickami.

Ignus eliminuje Stingera (2:0) na dwóch mirrorach – mt_FW i h3dm1 - gratulacje.

Poza tym – Cruzen, Warchi i Asis321 pokonują kolejno FireToSky’a, AlexTheGreat’a oraz Lizarda. Tutaj dochodzimy do bardzo przykrego wydarzenia, mianowicie fali walkowerów i poddanych meczy. W 1/64 5 pojedynków nie rozegrano wcale, a 7 kolejnych poddano po 1 meczu lub o rozstrzygnięciu musiał decydować sędzia. Mamy też już pierwsze walkowery w następnych fazach, choćby na korzyść wspomnianego już Ignusa, którego przeciwnik w 1/32 – rosyjski streamer Bezzdar – preferował uroki gorącego sierpnia od gry w turnieju. Nie wiem, czy można go winić.

Zdecydowana większość uczestników, aby dojść do etapu zasadniczego turnieju przechodziła mozolne eliminacje. Tylko wybrani gracze zostali zaproszeni bezpośrednio do fazy decydującej. W tym AlexTheGreat, który wytrzymał jedną grę i rzucił biały ręcznik. Wielka szkoda, że nie udało się zobaczyć jego gameplayu na streamie, bo to gracz z tej samej epoki co Maretti, kiedyś wielki mistrz, aktualnie gracz regularnie przekraczający 1000 punktów w lobby. Różnica między wyżej wymienionymi panami jest taka, że Maretti regularnie stremuje i ma aktualnie zdecydowanie niższy rating niż ATG. To mogła być jedyna szansa obejrzenia gry ATG dla szerszej publiczności, a pisze o tym z uwagi na wątpliwych przeciwników i reputację otaczającą gracza.

Największego kuriozum nie okraszę nawet komentarzem, przytoczę tylko bieg wydarzeń, które mają swoją głębię, ale nie chce w tej otchłani utonąć na wstępie. Na gównoburze przyjdzie czas, ale tylko aktualne. Stare rany już zaschły, pojawią się nowe, bez obaw.
1. LuckyF zostaje zaproszony do wzięcia udziału w turnieju jako jeden z 13 wybranych do etapu finałowego.
2. LuckyF rezygnuje z uczestnictwa w turnieju już kilka miesięcy po jego starcie i proponuje w swoje miejsce Lizarda – znanego i dobrego gracza turniejowego.
3. Organizator zaprasza Lizarda w miejsce LuckyFa, po czym Lizard oddaje mecze walkowerem.


*****

Wybaczcie ten przydługi wstęp, ale musiałem dokopać się do teraźniejszości. Aktualnie trwa 1/32 Mistrzostw Świata. Jest wiele ciekawych par, część pojedynków już rozstrzygnięto i od nich zacznę.

Mikii kontra Kacper (2:0) – coraz śmielej pokazujący się szerszej publiczności i obiecujący zawodnik ogrywa znanego w naszym światku Kacpra sześćdziesionę szachistę.

Venefiz kontra Zabawa (2:0, druga gra poddana w lobby po rozegraniu pierwszej) – kontrowersyjne zwycięstwo, które mogło rozstrzygnąć się już na etapie umawiania się na grę. Jakby ktoś szukał poradnika pod tytułem „Jak nie umawiać się z innymi?”, albo „Umawianie się na określoną godzinę jest bez sensu, lepiej pokłócić się z rywalem po fakcie, gdy obaj zjebaliście?” to Venefiz planuje wydruk, możecie pisać do niego. Tytuły są jeszcze robocze.

Gomunguls pokonuje ProtosArchona (2:1) – wygrana znanego miłośnika wojowników kontrolnych, największego zwolennika skilla ‘Offense’ na świecie. Jako ciekawostkę należy dodać fakt, że Protos to gracz starej daty, gracz, który uczestniczy w turniejach już ponad 10 lat. Szacunek za trwanie przy tej wymagającej grze tak długo i tak aktywnie!

Hellight vs Atdandy (2:1) – potężny streamer z rosyjskiego Tomska, top1 ratingu MSStudio oraz arcynemezis Gluhammera najadł się trochę strachu po porażce z mini-nostalgią, ale przeciwnik nie wytrzymał presji pojedynku i zakończył go wchodząc w niesprawdzoną konsę 2-4 na h3dm1, która okazała się być maxi.

Arytmetyczny vs StygianOne (2:1) – 1000 punktowiec, aktualny lider Ligi Heroes, pasmo 30+ pojedynków bez porażki kontra sympatyczny Czech wchodzący w świat złożonych szablonów granych na turniejach. Stygian był blisko sprawienia niespodzianki, o rozstrzygnięciu ostatecznie decydowała mini-nostalgia.

arytmetyczny

Kolejne nierozstrzygnięte w momencie pisania mecze:

Keszu kontra Asis321 – bardzo ciekawy pojedynek, dwaj solidni gracze, którzy przy odrobinie szczęścia mogą zajść wysoko w drabince turniejowej... Aktualizacja z ostatniej chwili: Asis poddaje mecz bez gry, nie gra już od 2 - 3 miesięcy. Pojawia się pytanie - jak zatem awansował do tej fazy turnieju? Wygrał z Lizardem, który nie wytrzymał presji i sam zgłosił walkowera na korzyść przeciwnika, zanim zrobił to Asis. Keszu na kolejnym dużym turnieju pokonuje rywali w myśl mistrza Sun Tzu - szczytem umiejętności jest pokonanie przeciwnika bez walki.

Twaryna vs Gumis – Druga najciekawiej zapowiadająca się rywalizacja. Potężny streamer kontra potężny highroller. W kuluarach mówi się, że jeden z graczy planuje rollować miasto aż nie wypadnie Conflux, aby wybrać Thunara jako pick startowy. Drugi gracz zaopatrzył się w pobliskim supermarkecie Таврія-В w zapasy prowiantu, kawy i pastylki przywracające chęć do życia w pobliskiej bramie. Ponadto dodał 150 nowych piosenek z ulubionego gatunku rockabilly do playlisty, co Tyranuxus skwitował uśmiechem politowania „Tylko 150 utworów ma starczyć na finalbattle?”.

Xocenk vs Tyranuxus (1:0) – czas na ciężkie działa, czas rewanżu za baraże o awans/utrzymanie się w elitarnej Lidze h3gg i czas skilla najwyższej próby. Niedoceniany w Polsce Xocenk prowadzi z byłym Mistrzem Polski. Kolejne starcie tych panów należałoby zaznaczyć w kalendarzu czerwonym kolorem i zarezerwować czas.

Maretti vs Bajer (0:1) – wspomniany już wcześniej dinozaur H3 kontra relatywnie nowy na polskiej scenie gracz z dosyć staroświeckim podejściem do timera. Rozgrywka na h3dm1 zakończyła się bardzo zdecydowanym zwycięstwem Bajera – fragment jednej z walk o miasto dobrze podsumowuje grę doświadczonego Duńczyka w tej partii: https://clips.twitch.tv/TastyKnottyCurryTBTacoLeft-ZikE8xLBwbwVXAX-

Na wyróżnienie zasługuje więcej pojedynków, ale nie chcę was zanudzać. Na pewno warto wspomnieć o pojedynku Cruzena z Grzechenem, bardzo solidni zawodnicy, jeden z nich ma wielkie aspiracje, ale stwierdzona medycznie animalizacja i zezwierzęcenie nie ułatwiają progresu. Tajemnica lekarska nie pozwala mi na ujawnienie, o którego z nich chodzi, podpowiem tylko, że drugi gracz to Grzechen88.

Hex ściera się z jednym ze swoich ekspertów czatowych coldbloodedvlad, kexibq z Bishopem. Wszyscy wyżej wymienieni zawodnicy to obyci gracze turniejowi.

*****

Z teraźniejszości przenosimy się w niedaleką przyszłość i próbujemy wytypować top 3 pojedynki nadchodzące w 1/16 turnieju. Wypisywanie wszystkich ciekawych zestawień nie ma sensu, każda para zapowiada się emocjonująco.
* Szopa kontra wygrany z pary Tyranuxus/Xocenk
* Saneok kontra Drakonin
* Dawidu kontra Hex


Szare bloki i promyk nadziei (aktualizacja HD moda)


Krążą powszechne plotki o aktualizacji HD moda, Baratorch (twórca online lobby, zbawiciel zwykłych graczy i bezkompromisowy dawca RNG) wychodzi z cienia i zbliża się do życia wschodniej sceny heroesowej. Wchodzisz na lobby i widzisz piękny przycisk PROFILE – jeszcze szary, wciąż nieaktywny, trochę zakurzony, bo czekający tam już od 2 lat. Sympatyczny informatyk udziela wywiadów o priorytetach rozbudowy lobby, o utrzymaniu aplikacji, macha do kamery i zawadiacko puszcza oczko. To może znaczyć tylko jedno! Zgodnie z zapowiedzią wprowadzi zaraz profil gracza, ze statystykami, historią spotkań, z przeciwnikami i szablonami, które rozegraliśmy, już za chwilę heroes3.tv odejdzie do lamusa, będziemy mieli lepsze, wbudowane w HD moda, może do tego ranking podzielony na najpopularniejsze szablony – oddzielnie dla Jebusa, oddzielnie dla h3dm1, oddzielnie dla XL+U. Hype wzrasta do granic możliwości w momencie odpalenia streama przez Baratorcha. Stream 24/7 z dopiskiem „ Na razie tylko live z Lobby”. Teraz jestem już pewien, idę do pobliskiego bukmachera, zastawiam swój niedawno kupiony samochód na zakład, że zaraz wejdzie potężna aktualizacja z profilami gracza. I wiecie co? W sumie to zawsze lubiłem jeździć na rowerze… Okazało się, że ten kolorowy promyk to tylko rozszczepiona wiązka światła, która przeszła przez pękniętą butelkę leżącą nieopodal śmietnika.

A tak zupełnie na serio, to niedawno miała miejsce aktualizacja HD moda z kosmetycznymi, ale jakże pięknymi zmianami. Najważniejsze z nich:
* Automatyczne pojawianie się haseł w grze rankingowej, gdy jeden z graczy podda grę, wyróżnione innym kolorem
* Zielony znacznik wylosowanych zamków podczas licytacji, co jest nie tylko estetyczne, ale przydatne kiedy gra jest w cyrylicy
* Komunikat o rozpoczęciu i zakończeniu gry

Najnowsze plotki i domysły sugerują, że twórca HD moda prowadzi rozmowy nad wprowadzeniem timera do walki z Profilerem - założycielem i wicedyrektorem MSStudio, aktualnie najpopularniejszej organizacji streamingowej zajmującej się h3 w Rosji, mogącej pochwalić się ogromnymi zasięgami. Forma i szczegóły wyżej wspomnianego czasomierza są na etapie omawiania. Podstawowa wersja zakłada czas na całą bitwę dla każdego z graczy, czas na rundę oraz czas na ruch jednej jednostki. Jeśli wyznaczony okres upłynie jednostka automatycznie 'zwaituje', jeśli sytuacja z tą jednostką się powtórzy - automatycznie 'zdefuje'. Czyli dość logiczne połączenie zegara szachowego z popularnymi zasadami pokerowymi.

battletimer

TURNIEJ TRUE MIRROR 2


Druga edycja bardzo ciekawego turnieju z czasów kiedy grało się dla sławy i chwały, jaką niesie za sobą wygrana w turnieju wysokiej rangi, turnieju od HW. Z czasów, gdy po przerwie i z mizerną wiedzą na temat wynalazku jakim jest HoTA, do gry wrócił najlepszy gracz w swoim szczycie formy sceny kompetytywnej Dave_hun. Turniej wygrał, spakował się i poszedł grać w Age Of Empires, zostawiając za sobą szczątki pokonanych LuckyFa, Stingera, FTSa, Dawidu, Xocenka, Tyranuxusa, Drakonina, Jelenia, całej ówczesnej śmietanki.

Pierwsza edycja promowała nową wersję h3dm1 – h3dm2.1.1. Pewnie nie wszyscy pamiętają, ale kiedyś na mirrorach byli dostępni Grindan, Labetha, Alamar, wszyscy bohaterowie. H3dm2 była modyfikacją niedoskonałości bazowej wersji tego szablonu. Na tamte czasy duża rzecz, na tyle duża, że obecnie grany szablon h3dm1, który widzimy wbudowany w grę to nic innego jak h3dm2.1.1.

Druga edycja kontynuuje tradycje i próbuje dalej balansować ten królewski szablon. Wprowadzone modyfikacje głównie ograniczają się do banów bohaterów takich jak Deemer, Aislinn, Ciele... Co wszyscy zgodnie uważają za dobry pomysł. Ponadto testowane są zmniejszone limity tur na walkę (do 50), co wydaje się najbardziej kontrowersyjne. Oprócz tego warto wspomnieć o próbie wyeliminowania generacji ze zbyt szybkim rushem na stronę przeciwnika, bawiąc się opcjami teleportów – ze względu na problemy z generacją dróg przy tych ustawieniach, domyślna wersja turnieju nie używa jednak tej zmiany, ale jako że Xocenk (autor najnowszej wersji szablonu) jest jednym z konsultantów Hota Crew być może zobaczymy jeszcze tę zmianę w przyszłych patchach. Zlikwidowanie kapliczek ze spellami 4 poziomu, zlikwidowanie tawern na mapie przygody, zmniejszenie value Imp Cache, wszystkie modyfikacje można znaleźć na stronie turnieju.

Sam turniej trwa, za tydzień kończy się 1/32 i rozpoczyna 1/16. Dla zainteresowanych do sprawdzenia na h3.gg, bo na tej platformie odbywa się ten spektakl. Faworyci nie zawodzą, najnudniejsze predykcje okazują się trafione, wystarczy napisać, że największą niespodzianką dotychczas jest porażka… no właśnie tutaj miał być wybrany jakiś niszowy pojedynek, ale tak naprawdę jeszcze nie było niespodzianki. Główni kandydaci do wygranej to LuckyF oraz Szopa. Za nimi w szeregu wszystkie grube ryby, takie jak Dawidu, Xocenk, Stinger, Hex, Ritosux.


Mirroryzacja bohaterów na lustrzanych szablonach


Wracając do sztucznie wprowadzanych modyfikacji na mirrorach wywiązała się dyskusja – może nie warto ręcznie modyfikować bohaterów, banować tych przesadzonych, dodawać w ich miejsce kampanijnych. Może lepiej załatwić to z developerami. Kontakt z nimi jest bardzo ograniczony, ale udało się uzyskać pewien odzew. Komunikujemy się kubeczkami połączonymi dwu kilometrowym sznurkiem i to jeszcze z pośrednikiem, a mamy XXI wiek. No nic, trzeba działać na tym co mamy dostępne, a większość zmian zachodzi krok po kroku, a nie - jak nam się wydaje ucząc się pobieżnie historii - jak wielkie skoki.

Żeby developerzy zainteresowali się mocniej tematem muszą się wypowiedzieć znani gracze. Z tego co wiem panuje spory marazm, z bliżej mi nieznanego powodu, bo przecież jest szansa zaimplementować zmirroryzowanych bohaterów, a może rozszerzyć temat o wyeliminowanie zbanowanych bohaterów z karczmy? Chociaż ten problem byłby tutaj pośrednio rozwiązany, bo mając podwójnych bohaterów, po prostu nie byłoby już Deemerów, Ciele itp.?

Żeby to uplastycznić: red gra Jenovą i blue gra Jenovą, obie Jenovy różnią się tylko detalem graficznym i mają jednakowy rozwój. Bohaterów jest niemal 2 razy więcej, więc mechanika kopania bohaterów kontrolnych/’dwukołowców’ jest bardziej uciążliwa, trudniejsza.
Tutaj pojawia się wiele pytań, na które odpowiedź możemy poznać dopiero po wstępnym zainteresowaniu się tym tematem. Na przykład czy w tawernie też pojawią się adekwatni bohaterowie, czy jeśli nie to jeden gracz może mieć 2 tych samych bohaterów jednego pod drugim? Jak będzie wyglądał trade, czy startowy pick to zawsze będzie ten sam bohater? Czy takie granie będzie obligatoryjne, czy będzie to można w opcjach wyłączyć jak Tournament Rules? Wszystko to jest w naszym zasięgu, tylko musimy jako społeczność wyrazić wstępne zainteresowanie, bo jeśli developerom na ich pytanie odpowie echo to kolejna okazja może być za 4 lata.

Do tej pory nie doczekałem się nigdzie treściwej publicznej dyskusji ociekającej w argumenty za i przeciw wprowadzeniu powyższych zmian, albo przynajmniej ich części. Tłumaczę sobie to tym, że trwa okres wakacyjny oraz tym, że w ludziach jest wrodzony strach przed zmianami. Starałem się zebrać wstępne opinie od części czołowych przedstawicieli sceny, aby mieć szkic do publicznej dyskusji. Temat należałoby poruszyć w szerszym gronie i wśród naszych wschodnich sąsiadów, ale to wymaga zaangażowania większej liczby osób. Poniżej kilka opinii, które udało się uzyskać i jakie by nie były to są lepsze od pomruku ciszy, który często zdarzało się usłyszeć w odpowiedzi.

Dawidu: Mirrory są nudne, losowość jest fajna i trzyma tę grę, takie same rozwoje są słabe
Gumis: Uważam, że to zły pomysł, heroesy to nie szachy
Ritosux: Olać wszystko, dopóki nie naprawią tej zjebanej gildii
Keszu: No git. Brzmi dobrze, jak wejdzie to będę się cieszył
Ziemian: Dobry pomysł, warto spróbować, przynajmniej na tyle, żeby wejść w dalszy dialog z developerami
Fantom: Ten pomysł to próba łatania niedoskonałości magii ziemii, ale jako, że nie ma opcji na zbalansowanie samej magii, to uważam go za doskonały
Szopa: Rozgrywka zyskuje na wartości dzięki różnorodności, firewalk jest przykładem zbalansowanej mapy i jest on po prostu nudny. Tak głębokie zmiany niszczą ideę hoty, która nie ingeruje zbyt mocno w mechanike, a wprowadzane zmiany są raczej powolne i zrównoważone. Wybór bohatera którego expimy będzie miał niesamowite znaczenie i owszem można powiedzieć że mamy wybór, ale praktyka pokaże zupełnie co innego
Tyranuxus: Dobry temat, ale żeby można było to włączyć i wyłączyć, bo czasami chce się zostać przy tym RNG. Jestem otwarty na testowanie. W sumie nie mam wyrobionego zdania
Venefiz: Ale jak to jutro na 7:30 do szkoły? Na 7:30, jest już po 22:00, a ja mam cały dziennik zadań do wypełnienia, no pogrzało tą facetke BabyRage
Andrzej Duda: Stan balansu w H3, zwłaszcza rozwoju hirków, jest smutnym odzwierciedleniem stanu polskiego państwa



Pepege Ponton Cup 3


Zrobiło się poważnie, więc czas na coś zabawnego – pontoniarzy. Młodzieżowy turniej, młodzieżowe szablony, młodzieżowy timer, profesjonalna organizacja. Zapytałem Fantoma dlaczego nie chce się przestawić na poważniejsze szablony, na prawdziwą rywalizację. Ten odpowiedział wprost: „Miarą człowieczeństwa dla mnie nie jest cierpienie, jakie człowiek potrafi sobie zadać, okrucieństwo i bezwzględność, na jakie go wobec siebie samego stać, dla mnie liczy się prosta rozrywka”. Nie no, żartowałem – powiedział „Firewalk i Jebus King to najlepsze szablony, reszta to chuje hehe”.

Powyższy akapit to oczywisty żart. To już trzecia edycja popularnego turnieju. Turnieju przyjaznego każdemu graczowi, rozgrywanego na szablonach granych na streamach u Fantoma. Zarówno organizacja jak i atmosfera wokół zachęcają niedzielnych graczy i najzagorzalszych profesjonalistów do udziału.

W pierwszej edycji w finale spotkał się Derek z Mirek_świrek, w drugiej Dawidu i Cruzen, a trzecia edycja obfituje w graczy powszechnie uważanych za najlepszych. Co za tym idzie przed nami potencjalnie fascynujące pojedynki przepychator3000 vs heluuuu, Hellight vs Dawidu, Majster vs Cruzen, Venefiz vs Podlasiak (wszyscy fani streamów u Pontona w tym momencie robią PeepoBlush), Bejbus vs Mikii, RitoSux vs Tsar_Konrad. Wszędobylski CzileraInzyniera nie omieszkał mi przypomnieć, że zmierzy się z Hexem. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że spotkałem go w swojej kuchni, w drodze do lodówki – on jest wszędzie! Zaczynam podejrzewać, że tylko ja widzę jego wpisy, a w zasadzie to wytwór mojej wyobraźni. Sam szef streama ma duże szanse odpłacić pięknym za nadobne Tyranuxusowi, którego prawdopodobnie spotka w 1/8. Nadobne w tym przypadku to porażka w serii bo10 wygranej przez Tyranuxusa 6:4 na sztandarowym szablonie Pontona. Podobno to nie sam smak porażki boli najbardziej, porażka może uczynić cię mocniejszym, ale ta czapka, ta czapka…

pontonczapka
pontonczapka2

Zamykając temat rywalizacji trzeba powiedzieć, że spontaniczne przedsięwzięcie narodzone na czacie, przeobraziło się w turniej z finałem w pięknym studio i bardzo atrakcyjnymi nagrodami, z profesjonalnym komentarzem i analizą – jak głoszą plotki – samego Jacka Gmocha ABH.


Liga Heroes


Prywatnie moje ulubione przedsięwzięcie w światku h3. Każdy znajdzie tutaj swoje miejsce. Chcesz grać złożone szablony na dopasowanym dla Ciebie poziomie? Z ludźmi, z którymi łatwo się dogadać, z którymi robiąc save nie boisz się o ‘never load’? Przejrzysty discord pełen ludzi chętnych do pomocy, dedykowana strona z tabelami i statystykami, ciekawe dyskusje na kanałach tematycznych (gównoburze). Jako, że ten tekst ma być o nowinkach i aktualnych wydarzeniach, ale powstaje w połowie niczego i okresu ogórkowego (wakacje) to nie będę streszczał przebiegu każdej z lig z osobna. Skupię się na najważniejszej lidze, na najważniejszym wydarzeniu i gwoździu programu.

Siódma dywizja, Octavia. Na podium najpopularniejszych szablonów znajduje się mt_antares, tylko h3dm1 i 6lm10a są popularniejsze. Dywizja 2a, Alamar – mt_MP również jest grywane częściej niż nostalgia i mt_fw. Z mniej istotnych informacji w 1 lidze prowadzi Arytmetyczny. Specyfika ligi jest taka, że trzeba samemu obejrzeć tabele, bo nie każdy ma równą liczbę rozegranych spotkań. https://liga-heroes.pl/division/21

Wspominałem o najważniejszej lidze (Octavia), teraz czas na najważniejsze wydarzenie. Mecz Gumisia z Tyranuxusem. Fala błota zalała pole walki, kupa zabawy, pyrowe zwycięstwo. Average Gumis Experience, dla nas to tylko 3 godziny final battle, czy tam 5 godzin, w błotnym świecie czas płynie inaczej. Miałem przeprowadzić krótki wywiad z bohaterami tego fascynującego pojedynku, ale Gumiś był wiecznie zajęty jakimś gruszkobraniem. Nie wiedziałem, że jest sadownikiem. Z kolei, aby skontaktować się z Tyranuxusem musiałem umówić się z pielęgniarką Specjalistycznego Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza powszechnie znanego jako Tworki – ale zaproponowana data przez opiekunkę była zbyt odległa. Podobno pacjent potrzebuje jeszcze 2-3 miesięcy przerwy, bo cierpi na złożone wyprostowanie zwojów mózgowych. Rokowania są dobre.

Dla zainteresowanych tematem, krótki fragment skryptu z przebiegu walki poniżej.
[1:07:31] summon earth elemental, move earth elemental
[1:09:15] summon earth elemental, attack earth elemental
[1:10:30] summon earth elemental, move earth elemental
[1:12:37] summon earth elemental, move earth elemental
[1:12:58] summon earth elemental, attack earth elemental
[1:14:01] summon earth elemental, move earth elemental
[1:14:53] summon earth elemental, move earth elemental
[1:16:12] summon earth elemental, move earth elemental
[1:17:20] summon earth elemental, move earth elemental
[1:19:00] summon earth elemental, attack earth elemental
[1:21:21] summon earth elemental, move earth elemental
[1:23:57] summon earth elemental, attack earth elemental

[3:49:21] summon earth elemental, move earth elemental
[3:50:15] summon earth elemental, attack earth elemental
[3:52:31] summon earth elemental, move earth elemental
[3:57:13] summon earth elemental, move earth elemental
[4:00:15] summon earth elemental, attack earth elemental
[4:14:01] summon earth elemental, move earth elemental
[4:15:51] summon earth elemental, move earth elemental
[4:16:22] summon earth elemental, move earth elemental
[4:21:27] summon earth elemental, move earth elemental
[4:23:08] summon earth elemental, attack earth elemental

gumistyra

Co się dzieje na wschodzie?


Na koniec kilka słów o ostatnich ważniejszych wydarzeniach na wschód od naszej granicy. W świecie cyrylicy miał miejsce zjazd heroesowy, ale nie taki zwykły meetup popularny u nas. Mniej więcej raz na rok odbywają się mistrzostwa SNG (rosyjski skrót od WNP – Wspólnoty Niepodległych Państw, ale gracze z innych regionów również są mile widziani, o czym świadczą przeszłe występy Jelenia117, czy Dave_huna) w formie offline, większość sceny h3 zjeżdża w jedno miejsce, a tematem przewodnim takich wakacji jest turniej. Gracze, widzowie, organizatorzy, wszyscy w jednym miejscu na urlopie – grają, bawią się, wypoczywają, zawiązują nowe znajomości. W internecie można znaleźć wiele relacji z wydarzenia, a także wywiady, między innymi wspomniany wcześniej z twórcą HD moda Baratorchem. A co do samego turnieju – tegoroczne Top 4 prezentowało się następująco:
1. Hellight
2. Redwhait
3. Falcone
4. LuckyF
W przypadku takiego turnieju, gdzie gra się pomiędzy opalaniem, a grillowaniem w polowych warunkach nad jeziorem rezultaty nie są najważniejsze. Może nasza społeczność zdecyduje się kiedyś na podobne przedsięwzięcie, ale muszę przyznać, że wydaje się to piekielnie trudna do realizacji idea.

sng2021

Ponadto najwięcej widowni niezmiennie przyciągają turnieje od MSS. Widownia licząca ponad 6000 widzów to nic nadzwyczajnego. Turnieje te to w 99% wariacje Jebusów, więc dla miłośników tego szablonu to gratka. Aktualnie trwa turniej na nowej wersji Jebusa – kącik statystyka podpowiada mi, że to wariacja numer 3098 w ciągu ostatnich 2 lat.
Jebus GO - jest to paczka szablonowa (tak jak anarchia czy papich) z różnymi wariantami zbalansowanego Jebusa. Na biomach generuje się stała liczba różnych banków, zależnie od wylosowanego wariantu szablonu (trochę nie działa). Na bagnie dodano banki golda z bazyliszkami. Na pustyni są 3 zamki jednego typu i - uwaga, uwaga - Ivory Towers.

Comments:

profile image

published: 2 years, 7 months ago by GromHellscream1990

Bardzo fajna inicjatywa i przyjemnie sie czyta. Aby wiecej! Pozdrawiam.

profile image

published: 2 years, 7 months ago by Venefiz

Dobra robota, pozdrawiam peepoBlush. (Zmijan out)

profile image

published: 2 years, 7 months ago by Ziemian

"nie wiem o co chodzi bo troche duzo tu trudnych slow ale obrazki zabawne" ~Venefiz

profile image

published: 2 years, 7 months ago by rpgowiec

Jak na psa to fajnie napisane, pozdro

profile image

published: 2 years, 7 months ago by Kubaryt

Może i Czilerka był po drodze do lodówki, ale ja byłem w lodówce Kappa

profile image

published: 2 years, 7 months ago by Grzyboo

Świetny styl pisania. Dobrze się czytało i liczę na więcej!

Partners